-->

Percakapan bahasa Inggris yang sering diucapkan saat bulan Ramadan beserta artinya

Percakapan bahasa Inggris yang sering diucapkan saat bulan Ramadan beserta artinya:



1. "Ramadan Mubarak!" - "Blessed Ramadan!"
2. "May Allah bless you in this holy month."
3. "I'm fasting today." - "Saya berpuasa hari ini."
4. "What time is Suhoor?" - "Jam berapa sahur?"
5. "Let's break our fast together." - "Mari kita berbuka puasa bersama."
6. "What are you cooking for Iftar?" - "Apa yang kamu masak untuk berbuka?"
7. "It's time for Maghrib prayer." - "Sudah waktunya shalat Maghrib."
8. "Have you read the Quran today?" - "Sudahkah kamu membaca Al-Quran hari ini?"
9. "Let's make dua for those in need." - "Mari kita berdoa untuk mereka yang membutuhkan."
10. "Did you give Zakat al-Fitr?" - "Sudahkah kamu memberikan Zakat al-Fitr?"
11. "I'm going to Taraweeh tonight." - "Saya akan pergi Tarawih malam ini."
12. "May this Ramadan be a month of blessings for you and your family."
13. "Remember to recite Surah Al-Fatihah in your prayers."
14. "Do you have any plans for Eid?" - "Apa rencanamu untuk Hari Raya?"
15. "Let's donate to charity during Ramadan." - "Mari kita beramal selama Ramadan."
16. "I love the peaceful atmosphere during Ramadan."
17. "Fasting helps me appreciate the blessings in my life."
18. "I'm feeling more spiritual during Ramadan." - "Saya merasa lebih spiritual selama Ramadan."
19. "Have you attended any Ramadan lectures?" - "Sudahkah kamu menghadiri ceramah Ramadan?"
20. "What's your favorite Ramadan tradition?" - "Tradisi Ramadan favoritmu apa?"
21. "Ramadan is a time for self-reflection and improvement."
22. "Let's try to read the entire Quran this Ramadan." - "Mari kita coba membaca seluruh Al-Quran selama Ramadan ini."
23. "Iftar parties are always so much fun." - "Pesta berbuka puasa selalu menyenangkan."
24. "I feel more connected to my community during Ramadan." - "Saya merasa lebih terhubung dengan komunitas saya selama Ramadan."
25. "I'm looking forward to Laylat al-Qadr." - "Saya menantikan Laylat al-Qadr."
26. "Ramadan teaches us patience and self-discipline."
27. "Let's strive to be better Muslims this Ramadan." - "Mari kita berusaha menjadi Muslim yang lebih baik selama Ramadan ini."
28. "The nights of Ramadan are so special." - "Malam-malam Ramadan begitu istimewa."
29. "May Allah forgive our sins during this blessed month."
30. "Let's make a Ramadan resolution." - "Mari kita buat resolusi Ramadan."
31. "Fasting helps me empathize with the less fortunate." - "Puasa membantu saya merasakan empati terhadap yang kurang beruntung."
32. "Do you have any favorite Ramadan recipes?" - "Apakah kamu punya resep Ramadan favorit?"
33. "Remember to pray for peace and unity." - "Ingatlah untuk berdoa untuk perdamaian dan persatuan."
34. "Ramadan reminds me to be grateful for everything." - "Ramadan mengingatkan saya untuk bersyukur atas segalanya."
35. "Let's strive to be more charitable this Ramadan." - "Mari kita berusaha menjadi lebih dermawan selama Ramadan ini."
36. "I love the sense of community during Ramadan." - "Saya suka perasaan kebersamaan selama Ramadan."
37. "May Allah accept our fasts and prayers." - "Semoga Allah menerima puasa dan doa kita."
38. "Have you finished reading the Quran yet?" - "Sudahkah kamu selesai membaca Al-Quran?"
39. "Ramadan is a time for forgiveness and mercy." - "Ramadan adalah waktu untuk memaafkan dan kasih sayang."
40. "Let's make the most of the last ten days of Ramadan." - "Mari kita manfaatkan sepuluh hari terakhir Ramadan."
41. "What's your favorite Surah in the Quran?" - "Surah favoritmu dalam Al-Quran apa?"
42. "I feel a sense of renewal during Ramadan." - "Saya merasa adanya rasa pembaharuan selama Ramadan."
43. "Ramadan reminds me to be more mindful of my actions." - "Ramadan mengingatkan saya untuk lebih memperhatikan tindakan saya."
44. "I love the spiritual growth I experience during Ramadan." - "Saya suka pertumbuhan spiritual yang saya alami selama Ramadan."
45. "Let's make Dua for the Ummah." - "Mari kita berdoa untuk umat."
46. "Iftar is my favorite time of the day during Ramadan." - "Berbuka puasa adalah waktu favorit saya selama Ramadan."
47. "Ramadan teaches us to be more grateful for the blessings we have." - "Ramadan mengajarkan kita untuk lebih bersyukur atas berkah yang kita miliki."
48. "Let's seek forgiveness for our past mistakes." - "Mari kita minta ampun atas kesalahan masa lalu kita."
49. "I feel closer to Allah during Ramadan." - "Saya merasa lebih dekat dengan Allah selama Ramadan."
50. "Ramadan is a time for spiritual rejuvenation." - "Ramadan adalah waktu untuk penyegaran spiritual."
51. "Let's make a Ramadan bucket list." - "Mari kita buat daftar kegiatan Ramadan."
52. "I'm grateful for the opportunity to fast during Ramadan." - "Saya bersyukur atas kesempatan berpuasa selama Ramadan."
53. "Let's strive to be more patient and kind." - "Mari kita berusaha menjadi lebih sabar dan baik hati."
54. "I love the feeling of peace and serenity during Ramadan." - "Saya suka perasaan damai dan ketenangan selama Ramadan."
55. "Ramadan is a time for family and community." - "Ramadan adalah waktu untuk keluarga dan komunitas."
56. "Let's make a habit of reading Quran every day." - "Mari kita jadikan kebiasaan membaca Al-Quran setiap hari."
57. "I'm fasting for the sake of Allah." - "Saya berpuasa karena Allah."
58. "Ramadan reminds me to be more compassionate towards others." - "Ramadan mengingatkan saya untuk lebih berbelas kasih kepada orang lain."
59. "Let's reflect on our blessings and shortcomings." -